Te diep decolleté: versier het met kant


Een te diep decolleté kan behoorlijk vervelend zijn, of zelfs ongepast, bijvoorbeeld naar je werk. Het kan de reden zijn waarom je een shirt niet meer aantrekt. Jammer, want het shirt heeft een mooie 'plum' kleur, en zit heerlijk. Met een relatief eenvoudige refashion, een kanten randje, heeft dit shirt weer een plekje bovenop de stapel in de kledingkast gekregen.


A deep V with too much cleavage can be annoying, and even inappropriate at work. I really like the plum colour of the shirt and it has a comfortable fit. I don't feel like throwing it away. Fortunately, I don't have to. With a little lace refashion this shirt is ready to wear again!

Stap 1
Als je je kleding af en toe een refashion wilt geven, kan het handig zijn om mooie onderdelen van oude kledingstukken te bewaren. Denk aan bijzondere knoopjes of zoals hier, een mooi kanten randje. Dit kant is bijvoorbeeld afkomstig van een hemdje van WE. Ik had een paar hemdjes, in verschillende kleuren. Toen ik de hemdjes wegdeed, heb ik de kanten randjes eraf gehaald. De roze en blauwe wachten nog op me voor een ander project. Prachtig kant toch? 




If you're planning to refashion your clothes, it's useful to check your clothes for special parts, such as trendy buttons, beautiful lace and so on. I detached the lace from a tops I bought at WE-fashion. When I was done with the tops, I couldn't throw away the lace trim. And as you can see, I still have a pink and blue trim for future projects.

Stap 2
De volgende stap is het vastspelden van het kant op de binnenkant van het shirt. Dit is echt nodig, want je wilt weten of het kantje op de juiste hoogte zit en mooi valt. Als je niet durft te passen met spelden, zet het kantje dan alvast met een paar steekjes vast voordat je past. Ik laat het kantje er net een beetje uitpiepen, zodat het natuurlijk lijkt. 




The next step is pinning the lace on the inside of the top. You'll have to do that in order to check if the lace is covering your cleavage and will fall nicely into place. Make a few handstitches if you don't want to try it on with pins. To make it look natural the lace shows just a little, but enough to hide the cleavage.


Stap 3
Als je tevreden bent over het kant, naai het dan met kleine steekjes vast. In dit geval heb ik het vastgenaaid aan de halsrand aan de binnenkant, ook omdat deze wat dikker is. Dan heb ik houvast, zonder dat ik aan de buitenkant steekjes zie.




When you're happy with the lace, hand stitch it on the shirt. I made small stitches and fastened the lace on the inside of the neckline so my stitches would be invisible on the outside. 


Voor en na

En meer is het niet, mijn kanten randje is klaar! Het geeft het shirt ook wat meer uitstraling. Het lijkt alsof ik er een top je onder heb. Maar dan gelukkig zonder het nadeel dat ik een extra laagje moet dragen. 


There you go, a nice lace trim on my plum shirt. I really think it gives the shirt a little extra, without having to wear a extra top underneath!



Reacties