Japanse knooptas van restjes jeans


 

Soms zie je een leuk project dat je gewoon MOET maken. Dit is zo'n project. Een tijdje geleden was ik lekker digitaal aan het rondneuzen toen ik terechtkwam bij een toffe tutorial van een Japanse knooptas. Wat een leuk design! En de simpele eenvoud! Ik vond het patroon meteen geweldig. En het enige dat ik hiervoor nodig had, waren restjes jeans. En die had ik zeker.

Kijk voor de uitgebreide 'how to' op happiestcamper.com. Daar vind je een fantastische tutorial en een gratis patroon van de Japanse knooptas om te downloaden. De tas is zo gemaakt, een prima project voor de zondagmiddag! Ik laat je hieronder nog een kleine eigen twist van het design zien.


Every once in a while, you come across a great project you just can't resist. This is one of those projects: the Japanese knot bag. I immediately fell in love with the design, it's cute, simple and effective! 

You can find the 'how to' tutorial of the Japanese knot bag on happiestcamper.com. The tutorial contains clear pictures and a detailed explanation. Enjoy! And if you're curious to see my twist on the pattern, just scroll down a little.


Mijn eigen twist van het patroon

Om het design nog iets ingewikkelder interessanter te maken, heb ik het patroon in 2 delen geknipt. Voor één kant knipte ik het over de lengte in 2 delen, voor de andere zijde heb ik het patroon over de breedte doorgeknipt. Handig, want hierdoor kon ik kleinere stukken van verschillende jeans gebruiken. 

Voormalige ex-broekspijpen

To make the design even more interesting, I cut the pattern in half. I cut it lengthwise for one side, for the other side I cut it across the width. The advantage of this was that I could use smaller pieces of fabric. For the inside lining I used a dark grey, cool looking cotton. 

Hier hoorde natuurlijk een stoere voeringstof bij!

Zin om het ook te gaan maken? Veel plezier met dit project!


Reacties